Skräck vs Kärlek

Igår var det Fredag den 13:onde och idag är det alla hjärtans dag. Först skräck sen kärlek, jag diggar det.

Igår på den så kallade "olycksdagen" hände ingenting olyckligt. Lite jobbigt på ridningen fick jag en häst så typ är lite dampig då och då och alla sa att jag skulle ramla av pga av att det var Fredag den 13:onde. Kändes ju bra när jag satt upp. Men vet ni vad? Jag satt kvar fast han hoppa runt som en tok ;-) Om exakt en månad är det Fredag den 13:onde igen, yäy. Ska hoppa på ridningen då, jag hoppas jag stannar uppe på hästen. Annars är det inget kul, eller jo jag får tårta.

Idag då, alla hjärtans dag. Vad ska man säga om denna dag, tragisk? Men det håller nog inte alla med mig om, dock inte så konstigt. Men varför finns denna dag egentligen? Vad är menningen att man ska få ut av den? De kära ska få puttinuttiga lite mer med varandra. Alla singlar då, tröstätning eller? Amen typ! Jag ska i alla fall vara barnvakt, lite skönt för då behöver jag inte ha ångest över att jag inte gör något. Eller något gör jag för DisaFisa kommer hit så ska vi umgås, :-)

Kommentera
Postat av: mallan

Haha alla hjärtans dagen är patetisk :D

2009-02-14 @ 11:51:53
Postat av: Anonym

alla hjärtans dag tas nog på lite för stort allvar av både singlar och partners. som partners uppvaktar nog de flesta varandra lite extra, oavsett om det bara är genom lite mer kramar och fina ord eller presenter osv. men singlar behöver absolut inte se det som något negativt. varför inte unna sig något extra som att gå på bio med en vän, laga lite god mat och se på någon bra film ? göra allt det man gillar helt enkelt. man behöver absolut inte sitta hemma och tröstäta :) det lät som ett lite för stort straff dagen till ära :)

2009-02-14 @ 13:12:06
URL: http://gazela.blogg.se/
Postat av: JULIA AMANDA

Bra tolkning "från skräck till kärlek". Jag diggar det också! Även om jag hade noll otur och min valentines day ser ut att bli mer eller mindre död! haha, så min egna tolkning blir väl snarare "från turdag till tråkdag"

2009-02-14 @ 13:49:25
URL: http://juliaamanda.blogg.se/
Postat av: Annonsera

Trevlig alla hjärtans dag!

2009-02-14 @ 14:10:45
URL: http://annonsera.blogg.se/
Postat av: Anna

Mallan Brallan (;-)) : haha skoja inte, x)

2009-02-15 @ 00:47:39
URL: http://annizh.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Komma ihåg dig själv?

E-postadress: (bara onödigt och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback
RSS 2.0