Hela skolan står i lågor

Kom upp sjukt tidigt imorse, duktiga anna ^^ hihi (: Åkte till skolan, tänkte gå upp till plan 2 och hitta någon rolig, men icke sa nicke, Per skickade mig till aulan. Jippi med aulan, inte ? Men satt iaf och snackade med Johanna,Anders & Matte ett tag. Mycket trevlig (:
I aulan så tog alla väääääääldit lång tid på sig att komma in, mycket jobbigt må jag meddela! Men sen drog vi äntligen igång. Men innan vi skulle gå hade lärarna hittat på någonting. De drog för skynket på började dra på sig tjocktröjor. Alla trodde ju att det var skoltröjorna de hade fått och blev typ irreterade för de fått och inte vi. Men sen startade de ett bildspel om de själv. Hm...jättegullig och trovärigt? Eller vad säger du Petra? Sen hade lärarna ställt sig bakom Tavlan (eller vad ka man säga? xD men aja) sen när den åkte upp så stod de där med händerna upp i luften. På tröjorna stod det Vision 250 , fan vad alla garva. Våra lärare är ju typ bäst? (: haha!
Drog upp till bilden och snackade med Lena direkt efter bg. Sen tog jag och skrev klart min slutreflektion. Precis när jag loggade ut så skriker Lasse på Henke så viskar de lite. Sen någon sekund efter skriker Henke: DET BRINNER! Alla bah: men seriöst att det brinner, ? Men aa, när vi kommer ner på Plan 1 så är hela planet rökfyllt. Så ja, det brann!
Då såg framför mig hur vi skulle stå där ute och frysa i typ en timme. Inte kul. Men det blev typ 45 minuter. Brandkåren kom, inte för att släcka någon eld, för det hade redan Robin,Peter,Jocke&Leffe gjort, BRA! Utan de kom för att se om vi kunde gå in, för röken som var där inne var farlig eftersom det var plats som brunnit. Sen (eller innan brandkåren) kom polisen, det här va ju mordbrand så det blir inte kul för de som gjort det. Men vilka jävla idioter. Ingen kom till skada, eller förutom Peter som var tvungen att åka in till sjukhuset för han hade andats in mycket av den där röken. Stackare! Men vi fick gå hem, rätt skönt kan jag säga. Pappa kom och hämta oss, för palla tränga me d typ 100 elever på en buss? Jag,Josefin och Felicia fixade "typ" klart vår film. Den dampa, och jag var astrött så jag orkade inte >.< hade tagit ett lång bad och ska nu precis ringa Malin. Pappa erbjöd sig att gå med hunden så jag drar nog till henne nu (:
Men men, ska på talangjakten ikväll, skriver nog då (:
Puss

Kommentera

Kommentera:

Namn:
Komma ihåg dig själv?

E-postadress: (bara onödigt och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback
RSS 2.0