"Det är väl deras dag idag"

Ni undrar säkert vad jag menar med min rubrik,
Men det är så när jag åkte till Mamma var det en kille/tjej som kom på tunnelbanan i nätstrumbyxor, lilla benvärmare, klackskor, jeansshorts, linne, tunn tröja, halsduk och en hatt. Först såg jag inte att det egentligen var en kille. Trodde det var en gammal tant som typ försökte se yngre ut, :S
Men när jag skulle gå av skulle han också gå av då såg jag hans hårsfäste där lösflätorna satt fast i.
Sen när jag och mamma var påväg hem såg vi en till transa. Såg lika hemsk han.
Eller asså hemsk och hemsk. Kan inte säga annorlunda heller. Alla får ju vara preis hur de vill.
Sen lixom tjejen som satt framför mig på tunnelbanan kollade verkligen uppifrån och ner typ hela tiden på han. Sen typ kolla hon på mig och börja garva. Va fan skulle jag göra? Så jag log tillbaka lite, måste sett helt dumt ut. För hon kollade på killen igen. Alla verkligen granskade honom uppifrån och ner(även jag) fett jobbigt det måste vara. Till vilken nytta gjort vi det, för han inte såg ut som alla andra ? Men vadå hur kul är det om alla ser likadana ut? Seriöst?
Det var asmånga som glodde skratta viska. Eller som vissa som gick emot honom, " Du du, kolla" " Vad?" "Men kolla" " OMG, men shit" Sen började de garva, ok.
Hur kul tror ni att han tycker det är, asså seriöst lägg av.
Jag vet att jag också brukar granska folk, men palla trycka ner folk pga av hur de ser ut.
Tänk om alla bara kunde få vara hur de ville utan att någon brydde sig. Fan vad skönt det skulle vara.
Då skulle jag kunna sluta att se "fin" ut, utan resultat.
OMG, pallar verkligen inte mer.
Vissa har bara så jävla lite respekt.

Jag kan erkänna att jag också kollade på han. Han såg ju inte ut som alla andra. Men han får ju vara som han vill. Men ärligt, hur kul skulle det vara om alla såg likdana ut? Vad skulle du/vi sitta och kolla på, på tunnelbanan/bussen etc. varje dag? Varje dag är sig lik lixom, trist.

Rubrik av mamms <3

Kommentera
Postat av: Anonym

du är ju lika daaan du glodde ju också :P?

2007-11-24 @ 01:03:40
Postat av: Annizh

jaa, men sa jag någonting om att jag garva åt han ?

2007-11-24 @ 14:53:39
URL: http://annizh.blogg.se
Postat av: Anonym

Men fortfarande, du glodde de är ju inte bättre :P! Spelar väl ingen roll om du garva eller inte de var fortfarande elakt att sitta å glo på han!

2007-11-24 @ 23:21:16
Postat av: Annizh

Sa jag att jag glodde eller? :S
Jag vet att jag gjorde fel, men jag gjorde iaf minst fel av alla där.

2007-11-25 @ 11:50:09
Postat av: Annizh

Men aja, pallar inte. Vi släpper det . Jag vet att jag gjorde någonting som jag "skäller" på andra att inte göra. Lite svårt att förklara. Men aja, gjort är gjort.

2007-11-25 @ 16:32:25
URL: http://annizh.blogg.se

Kommentera:

Namn:
Komma ihåg dig själv?

E-postadress: (bara onödigt och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback
RSS 2.0