"Hennes hjärta har slutat slå nu"

Du fick lugnande.
Du jag och pappa la oss på den blå filten.
Du la dig in min famn
Pappa&Jag ligger där ett bra tag och klappar dig.
Sen kommer syster in och sätter in en kasyl(eller vad det hete) i ditt ben.
Du tycker det är jobbigt, men jag lägger mitt ansikte mot din nos, och du andas jättetungt.
Sen ligger vi där bara, du jag och pappa.
Du andades jättesnabbt och jätteansträngt.
Det var jättejobbigt att höra.
Efter en lång stund kommer vetrinären in.
Han säger att du kankse kommer somna in medans han tar in narkosen i dig.
Han börjar.
Jag ligger med mitt öra vid din nos för att höra om du andas.
Du hostar flera gånger under tiden han håller på.
Sen ser jag att han är klar och du fortsätter andas jättetyst.
Sen slutar du.
Han tar upp sitt detoskop och säger:
"Hennes hjärta har slutat slå nu, hon har somnat in"
Det var den jobbigaste stunden i mitt liv.
Guch, I miss you!
Varför?

Kommentera
Postat av: Sandra

Jag kommer ihåg precis hur det känns.

2006-10-21 @ 21:25:28
URL: http://sandraheterjag.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Komma ihåg dig själv?

E-postadress: (bara onödigt och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback
RSS 2.0