Who the fuck am I?

Ibland undrar jag; Vem är jag egentligen?
Eller alltså, jag vet ju vem jag är, jag är Anna. Men vem vill jag vara då? Cool, nörd, söt, snygg eller helt enkelt mig själv? Men där kommer frågan vem är jag då?
 
Det är med Facebook är svårt. Det visar hur personer är. Eller de visar inte vilka de är, utan vilka de vill vara. Min profil är ett virrvarr. Ena sekunden är jag den töntiga scouten, andra sekunden är jag partyprissan och nästa sekund är jag den heta bruden som fotar sig själv för att få en ny profilbild.
 
Den sista personen bestämde jag mig för att vara idag. Jag vill ha en ny profilbild, inte som visar direkt vem jag är. Utan som visar den bruden som är så jävla snygg. Så när folk går in på min profil och ser min bild bli de avundsjuka för att jag har så snygg profilbild. Men det gick inte...Jag fotade mig själv i min webcam, med min mobil och med min systemkamera. Men vilka poser jag än drog till kändes allt så överdrivet och ingenting kändes rätt. Så det slutade med att jag behöll min profilbild, även fast folk tror att jag hade pojkvän då typ för det är jag och Mattias på bilden...hoppas jag inte förlorar några killar på det så att han är värsta cockblocken nu liksom, skulle ju vara förjävligt haha.
 
Det är intressant det här med facebook. Varför ska man dra till den snyggaste posen? Är det för att faktiskt få så mycket likes som möjligt? Många påstår att det inte är så, men jag tror att 90% av människorna på FB är beroende av likes. Ju mer likes desto mer höjs självkänslan/självförtroende (har fortfarande inte lärt mig skillnanden..). Jag är en sådan person i alla fall. Hade jag inte brytt mig hade jag ju kunnat haft samma profilbild hela tiden, vad är meningen med att byta annars? Du är ju fortfarande samma person och så myckert förändras man inte utseendemässigt (eller ok...vissa gör) Men anyways. Jag byter profilbild ofta för då får jag mer likes. För man kan ju inte likea samma bild flera gånger. Men byter jag bild så har folk möjligheten att likea mig igen. Sick det här alltså...
 
Ett urval av min fotosession. Jag kan ju meddela att jag lockade håret och sminkade mig endast för ett foto på Facebook. Nu ska jag ut och springa för att ha en anledning att duscha sen så att jag får bort sminket. (Detta inkluderar inte alla bilder och är endast tagna min webbkameran och mobilen, systemkameran har jag inte orkat föra över)
 









 

Kommentera

Kommentera:

Namn:
Komma ihåg dig själv?

E-postadress: (bara onödigt och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback
RSS 2.0