Livet behöver förändringar ibland

Jag har tröttnat så sjukt mycket på mitt liv just nu. Finns ingenting roligt i det. Alla dagar ser likadana ut, i början kunde jag ta det. Men efter min weekend i Linköping insåg jag hur mycket jag faktiskt missar genom att inte plugga utan att jobba kvar här i Stockholm. Jag tycker inte om känslan att missa saker jag fakiskt kan vara en del av. En sak att åka ner då och då och vara en belastning på min bror, men det är en helt annan sak att plugga där nere. Därav mitt senaste spontana beslut i mitt liv. Börja plugga i Linköping till Våren istället för Hösten.
Jag ska ta det från början. Delar upp det lite...
I våras var jag så jädra taggad på att börja plugga direkt, men sen försvann motivationen och den försvann sen ännu mer när jag inte riktigt kom in dit jag ville, vilket gjorde att beslutet att tacka nej till allt och söka till nästa år istället var enkelt.
Jag sökte 500miljoner jobb för att ha någonting att göra. Fortsatte som extra på ECCO tills jag hittade någonting annat. Visste att jag kunde bli erbjuden en fast tjänst där, men var inte alls taggad då jag vill leva ett spontant liv ett tag medan jag kan. Jag lyckades förhandla så att kontraket går ut vid årskiftet, jag kan förlänga det om jag vill men behöver inte. Det känns skönare än att behöva säga upp mig, då är det skönare att ha ett sista datum. 
Så som det ser ut just nu om jag kommer in dvs är att jag ska läsa Handelsrätt (50%) i Linköping och läsa Juridisk Översiktskurs (50%) It-baserat via Umeå. Det gör att jag läser 30HP poäng och är berättigad fullt CSN lån (om jag klarar kurserna dvs...) men samtidigt tänkte jag även försöka hitta jobb då jag bara ha klasserna på Ti och To mellan 15-18 och behöver lite annat att göra än att bara plugga. Men vi får se.
Kollade även på hur jag skulle kunna bo. Skulle jag söka saker nu NU har jag VÄLDIGT höga förutsättningar att kunna välja mellan rätt mycket ställen att bo på för att jag har så mycket köpoäng. Vill egentligen inte bo i korridorrum men papps tror att det är bra för då lär jag känna folk. En annan sak sen när jag börjar plugga program för då blir man ju en klass. Men läser jag bara en kurs så lär man nog inte känna folk lika bra, många kanske inte ens bor på området eller är i ens omkringliggande ålder. Men skönt med korridorrum ändå - I hope. Jag hoppas verkligen allting går igenom, är så otroligt taggad!!!

Kommentera

Kommentera:

Namn:
Komma ihåg dig själv?

E-postadress: (bara onödigt och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback
RSS 2.0