Moppepojkar

Stod vid busshållsplatsen vid Djurgårdsplan för drygt en timme sen. Framför busshållplasten på motsatt sida står den en bil in till vägkanten. Vad gör den där tänkte jag? Om den har fått motorstopp så sätter man i väl i alla fall på varningsblinkers? Jag var inte den enda som vad lite fundersam för bilar stannar bakom och bildar en kö. Alla är vi lite fundersamma TILL man hör ett brummande ljud och sedan kommer det en trimmad moppe med två killar (utan hjälm) åkande förbi på trottoaren. Då tar den där bilen världens rivstart och det verkar vara sig en civilpolis.
 Inte nog med de kommer det ännu en till trimmad moppe med två killar utan hjälm på efter, men när de ser polisen köra efter sina kompisar tvärvänder de snabbt.
Det blev ett himla jagande runt där men sen var de borta, allihopa aha ok tänkte jag. Polisen har väl tagit de nu.

MEN, jag gick ut med hunden när jag kom hem. När jag kommer upp på gatan står det 4 killar med en moppe. Så tänkte jag "nej, palla jag vill inte gå förbi" men jag kan ju inte vända hur dumt ser inte det ut? Men snabb som jag är hittar jag en väg jag kan gå. Två av killarna springer runt som tokar och säger "shit där är de oj jag tror de säg oss. De kommer komma därifrån *pekar*" Varav då ena killen springer och hämtar en annan moppe de gömt bakom ett sånt där "elhus" . Så de hade inte blivit fasttagna av polisen, men polisen hade inte heller gett upp. Shit asså.

På tal om att jag inte ville gå förbi det är för jag inte tycker om när folk(unga killar *hihi*) börjar prata med mig bara sådär. Eller jo såklart, men inte när de är många och jag är själv och ingen annan är i närheten. Men jag kunde inte undan gå att de skulle snacka med mig , dock inte så mycket. Det de sa var "vad gullig hund" varpå jag svarar "tack" och ler mot de. Annars brukar jag typ viska och kolla bort men inte idag. De la även på "du med för den delen" varpå jag säger "tack" igen och ler stort. Öka ordförådet anna? Det gjorde inte bättre att två av mina grannar stod typ precis brevid, dvs. de hade utökats till 6 killar. Lite pinsamt, men äsch sånt får man ta?

Oj , vilket inlägg det blev. Så blir det när Anna har mycket att förklara.

Kommentera
Postat av: Clara

ahaha, sjuka :P kul inlägg

2008-10-14 @ 20:29:36
URL: http://strawberrytree.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Komma ihåg dig själv?

E-postadress: (bara onödigt och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback
RSS 2.0